logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890
 

Wycena

Wycena to proces szacowania czasu przy napotykaniu problemów

Poniżej przedstawiamy kolejne etapy współpracy z nami

Wytwarzanie aplikacji jest realizowane w oparciu o rozliczenie godzinowe. Naprawa, optymalizacja, instalacja pakietów w systemach Linuxowych również jest rozliczana w oparciu godzinowym.

a

1. Zapytanie ofertowe i wycena

Jeśli chcesz zlecić nam stworzenie aplikacji mobilnej, wyślij na adres e-mail artmetic@artmetic.pl opis funkcjonalny aplikacji i dodatkowe informacje potrzebne do wyceny:

  • na jakie platformy mobilne powinna być stworzona aplikacja? (iOS, Android, Windows Phone, inne)
  • czy aplikacja ma obsługiwać tylko smartfony, czy również tablety? (dla tabletów zazwyczaj tworzony jest osobny projekt interfejsu użytkownika)
  • czy jesteś bezpośrednim zamawiającym i tworzysz aplikację dla siebie, czy szukasz podwykonawcy do projektu?
  • czy masz gotowe własne materiały graficzne do aplikacji? (np. logo, ikony, branding)
  • jaki jest termin rozpoczęcia i zakończenia projektu?
  • czy posiadasz ustalony budżet?
  • czy w marketach istnieją już aplikacje podobne do Twojej?

Nie podejmujemy współpracy gdy:

  • jesteś start-upem nie związanym z przemysłem i masz wspaniały genialny pomysł. Już spotkaliśmy wiele osób które miały genialne pomysły, bez urazy ale czy chciałbyś wpółpracować z kims kto takich pomysłów nie ma?
  • Twój pomysł jest tak genialny że najpierw chcesz podpisania NDA. Niestety ale nie podpisujemy NDA ponieważ nigdy po NDA jeszcze nie doszło do współpracy, a podpisywanie NDA po którym ktoś oprócz pomysłu nie jest w stanie zaprezentować nawet kilku widoków, diagramu stanów lub pseudoalgorytmu jest strata czasu dla nas. 
  • posiadasz kod nad którym spędził inny programista kilka miesięcy, a Ty potrzebujesz kilku poprawek
  • nie jesteś programistą i uważasz że masz prostą aplikację do napisania

Przygotowanie wyceny jest oczywiście bezpłatne.

2. Umowa

Po zebraniu wszystkich potrzebnych informacji przygotujemy dla Ciebie ofertę z wyceną. Na życzenie dostarczymy szczegółowy kosztorys. Na tym etapie przygotowujemy umowę, dostosowując ją do wymagań i potrzeb Klienta – za to odpowiada nasz specjalista ds. prawnych.

Jeśli przedstawiona oferta zostanie zaakceptowana, to kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy, która precyzuje najważniejsze kwestie dotyczące przebiegu projektu:

  • przedmiot umowy;
  • zakres prac;
  • materiały, jakie powinien dostarczyć zamawiający;
  • harmonogram realizacji projektu;
  • warunki odbioru prac, serwisu gwarancyjnego i tryb poprawy błędów;
  • wysokość wynagrodzenia i sposób płatności (ewentualny podział prac na etapy);
  • zapisy regulujące kwestie licencji, majątkowych praw autorskich i kodów źródłowych.

3. Prototyp aplikacji

Po podpisaniu umowy rozpoczynamy prace nad projektem funkcjonalnym, aż do momentu stworzenia zrzutów poszczególnych ekranów. Dzięki temu umożliwiamy użytkownikowi:

  • wprowadzenie ewentualnych modyfikacji na wczesnym etapie projektu;
  • przedstawienie, jak docelowo będzie wyglądać cała aplikacja;
  • wizualizację nawigacji oraz użytych komponentów i kontrolek;
  • zaprojektowanie interfejsu użytkownika zgodnie z dobrymi praktykami i wzorcami projektowymi dla danej platformy.

Po akceptacji przez Zamawiającego poszczególnych widoków będziemy mogli przejść do implementacji komponentów (programowanie funkcjonalności, kontrolek).

4. Projekt graficzny

Kolejnym ważnym etapem jest stworzenie docelowego projektu graficznego aplikacji na bazie przygotowanych wcześniej wytycznych i materiałów otrzymanych od Zamawiającego (logo, zdjęcia, księga znaku itp.). Efektem prac są wizualizacje poszczególnych ekranów – dokładnie tak będzie wyglądać docelowa aplikacja.
Po zaakceptowaniu projektu graficznego przez zamawiającego jest on na życzenie Klienta skalowany do różnych rozdzielczości ekranu, a następnie cięty na elementy (przyciski, ikonki, tła, zakładki) i przekazywany w takiej postaci programistom do dalszych prac.

5. Implementacja

Programiści mając zrzuty ekranów, projekt graficzny oraz dokumentację techniczną mogą przystąpić do etapu implementacji.

Tworzymy wyłącznie aplikacje natywne (pisane w języku programowania specyficznym dla danej platformy mobilnej), nie korzystając z technologii hybrydowych, jak np. PhoneGap. Dzięki temu nasze aplikacje są zawsze responsywne, zgodne z wzorcami projektowymi dla danej platformy i dostosowane do najnowszych wersji mobilnych systemów operacyjnych.

Za stworzenie aplikacji na każdą platformę mobilną odpowiedzialny jest programista specjalizujący się w swojej dziedzinie.

6. Testy i akceptacja

Gotowa aplikacja przechodzi najpierw szczegółowe testy wewnętrzne na wielu urządzeniach mobilnych różniących się parametrami technicznymi, takimi jak rozdzielczość ekranu, dostępna pamięć czy wersja systemu operacyjnego. W tym momencie możliwa jest również optymalizacja procesów w ramach aplikacji.

Następnie wersja beta jest udostępniana Zamawiającemu do testów i akceptacji. W zależności od projektu ewentualne błędy mogą być zgłaszane przez zamawiającego mailowo lub za pomocą systemu do obsługi zgłoszeń wykorzystywanego w projekcie. Wszystkie poprawki i uwagi są na bieżąco wprowadzane w aplikacji do momentu uzyskania wersji, która zostanie zaakceptowana przez Zamawiającego bez zastrzeżeń.

Po tym etapie aplikacja jest gotowa do publikacji.

7. Publikacja aplikacji w marketach

Zaakceptowaną aplikację publikujemy w marketach (app store’ach). Aplikację możemy opublikować z naszego konta deweloperskiego lub możemy pomóc Ci założyć własne konta deweloperskie. Jeśli masz już swoje kontro, według życzenia możesz przydzielić nam stosowne uprawnienia. W zależności od sposobu dystrybucji aplikacji możemy pomóc Ci przejść przez proces rejestracji.Jeśli aplikacja ma być płatna dla użytkownika końcowego lub zawiera płatny kontent (mikropłatności) – będziesz musiał założyć własne konto.

Koszt założenia konta jest różny w każdej z platform. W repozytorium Android – Google Play – aplikacja pojawia się już po kilku godzinach od opublikowania. Aplikacje dla systemów iOS i Windows Phone przechodzą proces akceptacji, który trwa zazwyczaj kilka dni.

Po opublikowaniu aplikacji w marketach otrzymasz od nas dostęp do panelu zawierającego różne statystyki związane z aplikacjami – liczba pobrań, sesji, wersje aplikacji, modele urządzeń i wiele innych.

Monitorujemy również w sposób ciągły „crashe” aplikacji (ewentualne usterki), wykorzystując do tego celu biblioteki raportujące oraz Google Analytics. Dzięki temu wiemy czy aplikacja działa stabilnie i jakie problemy występują u użytkowników.

8. Pozycjonowanie aplikacji, marketing mobilny, social media

W tym opcjonalnym kroku możemy wypozycjonować Twoją aplikację na lepszą pozycję w wyszukiwarce. Krok ten jednak wymaga realizacji w pierwszym miesiącu po opublikowaniu aplikacji ze względu na „efekt nowości”. Możemy również zająć się marketingiem online i promocją produktu w mediach społecznościowych.