logo

Select Sidearea

Populate the sidearea with useful widgets. It’s simple to add images, categories, latest post, social media icon links, tag clouds, and more.
hello@youremail.com
+1234567890

Czy warto wystawiać oceny w sklepie Google Play?

Czy warto wystawiać oceny w sklepie Google Play?

Większość deweloperów zmaga się z problemem pozycjonowania aplikacji w sklepie. Konieczność podejmowania działań pozycjonerskich jest oczywista – im wyżej w rankingu wyszukiwania jest aplikacja, tym więcej pobrań. Jednak w liczbie ponad miliona aplikacji trudno jest wyłowić takie, które spełnią wszystkie oczekiwania użytkownika.

Dlatego warto zadbać o oceny aplikacji w sklepie Google Play. Sztuką jednak jest sama umiejętność oceniania. Najbardziej wartościowe są te opinie, które nie zawierają się w słowach „do bani”, ale mają nieco większą wartość merytoryczną. Inteligentna krytyka daje deweloperowi szansę naprawienia błędów, dzięki czemu jego produkt działa szybciej i jest lepiej dopasowany do potrzeb użytkowników końcowych.

Warto pamiętać o tym, że po wystawieniu oceny deweloper może odpowiedzieć na naszą krytykę. Dzięki tej opcji ma on możliwość wejścia w interakcje ze swoimi odbiorcami i poprawienia wizerunku aplikacji. Warto też wspomnieć, że po naniesieniu poprawek przez twórcę użytkownicy aplikacji będą mieli możliwość ponownego dokonania jej oceny, tym razem w nowszej wersji.

Poniżej w kilku krokach przedstawiamy początkującym, jak dokonać oceny aplikacji w Google Play:

1. Po odnalezieniu aplikacji w wyszukiwarce używamu opcji „Napisz opinię”.

Zrzut ekranu z 2015-05-11 20:43:20

2. Następnie wpisujemy tytuł opinii oraz treść.
Idealna jest sytuacja, gdy użytkownik w treści opinii użyje tytułu aplikacji oraz słów kluczowych, które ją opisują.

3. Wystawiamy ocenę w formie gwiazdek.

Zrzut ekranu z 2015-05-11 20:45:54

Brudne praktyki

Należy również pamiętać, że o ile wystawianie ocen jest bardzo pozytywnie odbierane przez deweloperów, ponieważ stanowi feedback dla ich pracy, o tyle użytkownicy powinni traktować oceny z przymrużeniem oka, ponieważ istnieje szereg firm, które oferują pobrania i oceny za pieniądze.

Oceny pozyskiwane w taki sposób naruszają regulamin sklepu, ale są zjawiskiem powszechnym, ponieważ na dzień dzisiejszy algorytm Google nie wykrywa trudno weryfikowalnych zdarzeń, jakim są zakupy ocen i pobrań w celu podniesienia miejsca w rankingu. Jednakże można powiedzieć, że zakup ocen i pobrań działa jedynie na krótką metę. Jeżeli aplikacja jest słaba, działa powoli albo ulega usterkom, będzie niezdolna do obrony własnej pozycji.

Mylny jest natomiast pogląd, że aplikacja bez marketingu w sieci i social media nie znajdzie się w pierwszej top 50 najlepszych produktów w danej kategorii. Jednak czas, jaki jest potrzebny, aby to osiągnąć będzie relatywnie dłuższy (kilka miesięcy), dlatego też działania marketingowe okazują się w praktyce skutecznym katalizatorem, szczególnie w pierwszym kluczowym miesiącu po publikacji aplikacji.

Tutaj przykład jednej z nieczystych metod:

szymon
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.